eerste paar dagen in zuid Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Roxanne Wiegmans - WaarBenJij.nu eerste paar dagen in zuid Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Roxanne Wiegmans - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen in zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

05 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve mensen,
Het is nu alweer 1 week geleden dat ik naar Afrika vertrok. Op de dag van aankomst (vrijdag) heb ik niet zo veel meer gedaan. Tijdens de reis van het vliegveld naar Madolo’s zijn we de eerste dieren al tegen gekomen, de schapen, geiten en koeien liepen gewoon over de weg, maar we zagen in de parken waar we langs reden ook nog, struisvogels en blesbokken.

Toen we eindelijk aangekomen waren op Madolo’s Retreat, hebben we (op dit moment waren we met ze 4en) lekker in het zonnetje gelegen. Om stipt 18uur stond het eten klaar en daarna zijn we allemaal vrij snel in slaap gesukkeld op de bank.
Zaterdag was net als vrijdag een rustig dagje, lekker uitgeslapen! Naja om 6uur was het al licht maar toch nog even tot half 10 in bed gebleven, proberen te slapen. 10uur ontbijt en daarna weer lekker in het zonnetje gelegen en even gezwommen in ons zwembadje. Om 13uur de lunch en daarna even een stukje gelopen, want boven op een bergje zou je bereik hebben met je mobiel! Helaas ik niet maar de andere wel. Daarna weer terug gelopen en om 18uur weer avond eten gehad. Ze zijn hier erg stipt als het om eten gaat! Tijdens het eten voegde de 5e studente zich bij ons.
Avonds nog even heerlijk bij het zelf gemaakte vuurtje gezeten, lekker warm! Zondag was het een wat mindere dag, veel bewolking en regen, maar op zich ook niet heel verkeerd aangezien de tempratuur nog steeds lekker was. Na de lunch hebben we met ze 5e nog weer een stuk gelopen dit maal de andere kant op richting Alicedale (12km) we hebben ongeveer zo’n 1,5uur gelopen, best lekker! Tijdens de wandeling hebben we ook al wat dieren mogen begroeten, de giraffen, zwijnen en elanden.

Toen we terug kwamen van onze wandelingen arriveerde ook de overige 6 studenten, gezellig met hun gegeten en daarna lekker een filmpje gekeken! Ja we hebben een tv, Suprise!.. Voornamelijk staat er sport op aangezien onze 2 docenten echte sport fanaten zijn, zodra ze niks te doen hebben kijken ze sport, voornamelijk cricket en rugby maar voetbal is ook erg in trek.

Doordeweeks wordt er elke ochtend om 8;00uur ontbijt geserveerd en de lessen beginnen om 9;00uur. Ook hier weer stipt op tijd!
Maandag was onze eerste les dag, we hadden om 9uur eerste een introductie en natuurlijk de regels waar wij ons aan moeten houden, willen we hier blijven verblijven. Na de lunch zouden we eerst een Township bezoeken wat daarna werd verandert in een bezoek aan het Born Free park omdat het regende. Maar omdat de mensen van het Born Free park (wat ook gelegen is op het shamwari game reserve) aan de andere kant van het park zaten zijn we daar weer weggegaan, maar hebben we in de verte een Luipaard gezien, en naar een township gegaan. Onderweg naar de township zagen we baboons op de bergen langs de weg, helaas gingen ze er snel vandoor toen we aankwamen rijden.

De township was wel erg confronterend, zoveel armoede maar toch zoveel hapiness bij deze mensen! Onvoorstelbaar hoe gelukkig mensen kunnen zijn met zo weinig, zoveel beloftes van de overheid die niet of half zijn nagekomen maar toch zijn deze mensen altijd vrolijk en genieten van het leven! Daar kan ik nog wat van leren, vind ik zelf en natuurlijke vele met mij. Dit hoop ik natuurlijk ook te doen!Owjah hoe kan ik het vergeten! Natuurlijk hebben we ook huisdieren hier op Madolo’s, er lopen een stuk of 8 kippen, een hond Red of Gypsy (hij schijnt meerdere namen te hebben maar luistert nergens naar). We hebben ook nog 2 vogel families, ze hebben hun nestjes gebouwd in de bovenhoekjes van onze overdekte veranda.
En dan natuurlijk het eten!.. Er wordt voor ons gekookt, er zijn 3 vrouwen die voor het eten zorgen en het eten is heerlijk! Er wordt goed voor ons gezorgd, s’ochtends mogen we genieten van scrambeld eggs of omelet met spek en worst (english style) , we kunnen tosti’s maken en er is een overheerlijke fruit yoghurt, daarnaast is er iets wat op pindakaas lijkt en er is aardbeien jam!.

Smiddags krijgen we warm eten, dit is steeds verschillend maar tot nu toe zeer geslaagd met zelf gemaakte pizza en wraps met kip en sla.
Savonds koken de damens een rijke voedzame maaltijd, eerste avond hadden we aardappelpuree met kipschnitzel, gestoomde groenten en sla. Zaterdag hadden we Spareribs met frietjes en sla en zondag hadden we rijst met kip en een soort bonen sausje. Smaakte allemaal erg lekker! Er wordt goed met kruiden gekookt en dat ruik je smiddags dan al meteen! De dames staan de hele dag in de keuken te koken!
Dus.! Dat was het voor nu even geloof ik, ik zal zo nu en dan mensen proberen een smsje te sturen maar het bereik is hier minimaal. Af en toe krijg ik wel een berichtje binnen maar kan er vaak niet meer op reageren omdat dan het bereik alweer weg is! Maar de berichten komen dan zo snel mogelijk als nog jullie kant op zodra mijn telefoontje weer bereik heeft.

Lieve mensen, laten jullie een berichtje achter! Laat ook even horen hoe het met jullie gaat.

Tot gauw xXx

• 05 Februari 2013 - 14:20

Sandra:

Rox, wat leuk om te lezen!! Heel fijn om een beetje op de hoogte te zijn van wat je meemaakt. geniet ervan!! Xx

• 05 Februari 2013 - 14:20

Sandra:

• 05 Februari 2013 - 14:23

Henk:

Al weer veel gezien dus! Blij dat je veilig aan gekomen bent! Genieten! Tuut

• 05 Februari 2013 - 14:43

Wesley:

Goed om wat van je te horen/lezen. Zo te lezen vermaak je je wel en heb je niks te klagen. Alhoewel je bent n Nederlander... Die hebben altijd wat te klagen :p

• 05 Februari 2013 - 14:48

John:

Hee Rox!

Super om te zien dat het allemaal bevalt! Heel veel plezier en lekker genieten nog :) Xx

• 05 Februari 2013 - 14:54

Jos:

Rox,

Goed wat van je te lezen, hou ons op de hoogte en heel veel plezier! x.

• 05 Februari 2013 - 15:45

Danielle:

Hej lieverd, fijn dat je je vermaakt daar! Tis hier wel stil zonder je hoor! Lkker genieten en spreek ke snel! <3 dikke tuut

• 05 Februari 2013 - 20:49

Roos:

Hoi lieve schat, zo te lezen heb je het goed naar je zin. wat een luxe dat er zo lekker voor je gezorgd wordt. Ben jaloers op je ............:-)). spreek je snel.
    luf joe !!!!! kus mamsie

• 05 Februari 2013 - 21:43

Lidy:

Hoi rox , goed om leuke dingen te lezen . Geniet maar lekker van het eten en natuurlijk van de rest , ben een beetje jaloers ( hihihihih) oke dikke kus van je tante lidy en bert

• 05 Februari 2013 - 22:24

Jim:

Wow wat ben ik jaloers op je, Hahahah!!! zo te lezen heb je het naar je zin. :)

Ik kijk uit naar je volgende avonturen!

Geniet er lekker van, hou van je.

Dikke kus en knuffel van mij. -xXx-

• 06 Februari 2013 - 00:48

Ron:

Hai schat, wat een gaaf verhaal en wat goed te horen dat je geniet en alles ok gaat . ik volg je . enjoy en dikke knuf .xxx

• 06 Februari 2013 - 09:56

Wil:

Een leuk en jaloersmakend verhaal en dat na een week!

Een ervaring die je je hele leven met je mee gaat dragen dus geniet er met volle teugen van.
    xXx

• 09 Februari 2013 - 22:05

Elwin:

Heeey Roxanne! Leuk hoor om dit allemaal te lezen! Hoor graag later weer meer van je! In ieder geval nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier daar! En tot over 2 maandjes! Knuff Elwin