Weekend in Jeffrey's Bay! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Roxanne Wiegmans - WaarBenJij.nu Weekend in Jeffrey's Bay! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Roxanne Wiegmans - WaarBenJij.nu

Weekend in Jeffrey's Bay!

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

16 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Woensdag hebben we een bushwalk gedaan van 3,5 a 4uur! Natuurlijk door de bush bush, erg leuk maar weinig dieren gezien helaas. We dingen geleerd over welke planten je kan gebruiken om (indien nodig) in leven te blijven. Bijvoorbeeld de Aloë plant ook wel bekend als Aloëvera is eetbaar en bevat ontzettend veel vocht! Dus als je geen water meer hebt, sla je slag aan de Aloë plant. Deze moet wel snel open gesneden en op gegeten worden omdat hij heel snel geel wordt en ontzettend bitter! Verder hebben we nog geleerd dat er ontzettend veel dieren te eten zijn en multifunctioneel; Bijvoorbeeld slangen, ook de giftige slangen zijn te eten zolang je ongeveer 10cm achter ze kop, de kop er af hakt. (het gif blijft namelijk nog minsten 24uur werkzaam nadat de slang dood is. Vervolgens haal je de ingewanden eruit en z'n huid eraf. Het vlees kook je gaar en kan je zo opeten (schijnt naar kip te smaken!) en de huid van de slang kan je gebruiken om water in te bewaren!
Donderdag hebben we nog weer PBL gehad (Problem Based Learning) en savonds nog weer even de kroeg in geweest.

Vrijdag zijn we met ze alle naar Port Alfred vertrokken, om vanuit daar met een groep van 15man naar Jeffreys Bay te rijden. Daar s'avonds aangekomen even gegeten bij Nina's, erg lekkere currie's :D dus mijn avond kon niet meer stuk. Wel "vroeg" op bed gegaan omdat wij met 7man om 07;30uur op het strand moesten staan voor onze eerste surfles!
Nadat we in ons pak gehezen waren met het board onder onze arm op naar het strand. Daar kregen we eerst wat uitleg over hoe op het board te hupse en later hoe we omhoog moesten komen om te gaan staan.
2uur lang in het water gezeten, erg leuke ervaring maar het is zeer zeker vermoeiend, verzuurde armen! Maar.. wel heel gaaf :D

Vanavond gaan we een "braai" houden (oftewel een BBQ) we hebben voor... 750 Rand (+/-75) euro aan vlees gehaald. Ja, Afrika is een echt vlees land!..

Wat morgen ons gaat brengen is nog een beetje onbekend, maar men denkt aan een soort water park hier ergens in de buurt. Het is geen waterpark zoals wij ze kennen, gewoon in een meer met een tokkelbaan e.d. :). en om 20;00uur worden we weer terug gebracht naar ons plekje in the middel of no where :D

Owjah!.. We hebben ook nog wilde Cheeta's gezien, erg mooie dieren! En tijdens mijn hardloop sessie afgelopen maandag, stonden er opeens 4 giraffen naast me! (wel met een hek ertussen) maar die zijn toch best wel groot! :)

Tot snel weer lieverds -xXx-

• 18 Februari 2013 - 14:24

José De Jaeger:

Wauw!!! Cheeta's?!?! Hoe vet is dat?!? Heel gaaf!! En ookal een luipaard! Oh ben echt wel jaloers...!! En dat verteld je zo even terzijde... Haha! Grapjas!
    Geniet!!